Το B2B marketing αφορά την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών από μια επιχείρηση σε άλλη. Είναι ένας διαφορετικός τύπος marketing από το B2C, το οποίο αφορά την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών από μια επιχείρηση σε καταναλωτές.
Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τις βασικές διαφορές μεταξύ του B2B και του B2C marketing, καθώς και μερικά tips για να επιτύχεις καλύτερα αποτελέσματα με το B2B marketing!
Διάβασε επίσης: B2B marketing: LinkedIn ή Facebook;
Βασικές διαφορές μεταξύ B2B και B2C
Ο στόχος
Στο B2B marketing, ο στόχος είναι η δημιουργία μιας μακροχρόνιας σχέσης με τον πελάτη. Αυτό συμβαίνει διότι οι πελάτες B2B είναι συνήθως επιχειρήσεις που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και απαιτήσεις. Για να τις καλύψεις, πρέπει να κατανοήσεις τις ανάγκες αυτές και να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Άλλος ένας στόχος είναι η άμεση πώληση. Αυτό συμβαίνει γιατί οι πελάτες B2C είναι συνήθως καταναλωτές που αποφασίζουν να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία με βάση το συναίσθημα ή την παρόρμηση.
Το αντικείμενο
Στο B2B marketing, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που πωλούνται είναι συνήθως πιο ακριβά από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πωλούνται στο B2C. Αυτό συμβαίνει γιατί οι επιχειρήσεις B2B έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγοράζουν. Στο B2C marketing, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που πωλούνται είναι συνήθως πιο φτηνά.
Οι πελάτες
Στο B2B marketing, οι πελάτες είναι επιχειρηματίες που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και απαιτήσεις. Για να προσεγγίσεις αυτούς τους πελάτες, πρέπει να κατανοήσεις τις ανάγκες τους και να δημιουργήσεις περιεχόμενο που είναι χρήσιμο και ενημερωτικό για αυτούς.
Tips για B2B marketing
Για να επιτύχεις καλύτερα αποτελέσματα, μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω tips:
- Διαχειρίσου σωστά το SEO: Το SEO είναι σημαντικό για όλες τις επιχειρήσεις, κυρίως για τις B2B επιχειρήσεις. Αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες συνήθως χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν τις κατάλληλες λύσεις.
- Δημιούργησε χρήσιμο περιεχόμενο: Το περιεχόμενο είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία του B2B marketing. Το περιεχόμενο που δημιουργείς θα πρέπει να είναι χρήσιμο και ενημερωτικό, ώστε να προσελκύσει και να διατηρήσει το ενδιαφέρον των δυνητικών πελατών σου.
- Εστίασε στο email marketing: Το email marketing είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες σου. Χρησιμοποίησε το email marketing για να παρέχεις χρήσιμες πληροφορίες, να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να δημιουργήσεις σχέσεις με τους πελάτες σου.
Στη Digibrain, έχουμε πολυετή εμπειρία στη διάθεση των υπηρεσιών μας σε B2B και B2C επιχειρήσεις. Έχουμε βοηθήσει επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους να επιτύχουν τους στόχους τους. Δες case studies από πελάτες μας! Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα για το πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας.
Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι πως χρειάζεται υπομονή και πρωτίστως ότι είναι ακόμη μια επένδυση για την επιχείρησή σου. Ποιες επενδύσεις έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα;